DOBA Znanja

Pratite naše novosti

Koja znanja su potrebna dobrom marketinškom stručnjaku?

01. novembar 2017.
Promene se danas dešavaju munjevitom brzinom, njima se treba prilagođavati na svakom koraku. Preduzeća su postavljena pred izazov kako te promene znanjem efikasno savladati. Naime, znanje samo po sebi nema vrednosti, treba ga adekvatno upotrebiti i organizovati.

Za uspešan rad, ljudi pored znanja moraju imati i određene sposobnosti. Sposobnost je razvijena mogućnost koju možemo da steknemo i poboljšamo praksom. Odnosi se na mogućnost pretvaranja stečenog znanja iz knjiga u efikasno sprovođenje.

Sposobnost je mogućnost da stečenu teoriju znamo efikasno upotrebiti u praksi.

Marketing obuhvata i istraživanje tržišta, planiranje marketinških aktivnosti i njihovo sprovođenje, praćenje, prodaju kao interni marketing. Svaki preduzetnik će vam garantovati da je dobar marketinški stručnjak jedan od traženijih kadrova, što možete da zapazite i po oglasima za zaposlenje kojih za oblast marketinga uvek ima mnogo.

Marketing se, naime, ne zasniva samo na talentu, već pre svega na znanjima i sposobnostima pojedinca.

U istraživanju u kojem je učestvovalo 100 studenata osnovnih studija i 40 postdiplomaca izabrane visokoškolske institucije, koji su u svom studiranju i stručnom radu povezani sa marketingom i zaposleni u različitim delatnostima, proveravali smo koja su važna znanja i sposobnosti koje odlikuju savremenog marketinškog stručnjaka. Istraživanje je pokazalo da su ove tri sposobnosti prioritetne i najvažnije:

  1. Snažne međusobne komunikacijske sposobnosti
  2. Znanje i sposobnost za identifikovanje tržišne prilike
  3. Sposobnost kreativnog razmišljanja

Veoma su poželjni i pouzdanost i odgovornost, sposobnost timskog rada, znati izabrati ciljne segmente preduzeća, identifikovati konkurentne prednosti preduzeća, strateško razmišljanje i planiranje, motivisanje i oduševljavanje zaposlenih, …

Rezultati istraživanja su opširnije objavljeni u naučnom članku Važna znanja i sposobnosti koji odlikuju  uspešnog marketinškog stručnjaka (Vukasović, 2014).

Na DOBA Fakultetu smo svesni značaja znanja iz oblasti marketinga. Zato studentima nudimo dva savremena, aktuelna i praktična programa: program osnovnih studija Marketing, društveni mediji i odnosi s javnošću koji obuhvata sve tri oblasti, njegova specifičnost je smer menadžment društvenih medija. Za još ambicioznije ovde je i magistarski program Marketing i prodaja, koji vam nudi produbljeno znanje ove oblasti.

Korišćeni izvori:

Informativni dani i savetovanja
Informativni dani i savetovanja
Podelite
Podelite
Online studije
Online studije
Želim dodatne informacije
Želim dodatne informacije