Za uspešan rad, ljudi pored znanja moraju imati i određene sposobnosti. Sposobnost je razvijena mogućnost koju možemo da steknemo i poboljšamo praksom. Odnosi se na mogućnost pretvaranja stečenog znanja iz knjiga u efikasno sprovođenje.
Sposobnost je mogućnost da stečenu teoriju znamo efikasno upotrebiti u praksi.
Marketing obuhvata i istraživanje tržišta, planiranje marketinških aktivnosti i njihovo sprovođenje, praćenje, prodaju kao interni marketing. Svaki preduzetnik će vam garantovati da je dobar marketinški stručnjak jedan od traženijih kadrova, što možete da zapazite i po oglasima za zaposlenje kojih za oblast marketinga uvek ima mnogo.
Marketing se, naime, ne zasniva samo na talentu, već pre svega na znanjima i sposobnostima pojedinca.
U istraživanju u kojem je učestvovalo 100 studenata osnovnih studija i 40 postdiplomaca izabrane visokoškolske institucije, koji su u svom studiranju i stručnom radu povezani sa marketingom i zaposleni u različitim delatnostima, proveravali smo koja su važna znanja i sposobnosti koje odlikuju savremenog marketinškog stručnjaka. Istraživanje je pokazalo da su ove tri sposobnosti prioritetne i najvažnije:
Veoma su poželjni i pouzdanost i odgovornost, sposobnost timskog rada, znati izabrati ciljne segmente preduzeća, identifikovati konkurentne prednosti preduzeća, strateško razmišljanje i planiranje, motivisanje i oduševljavanje zaposlenih, …
Rezultati istraživanja su opširnije objavljeni u naučnom članku Važna znanja i sposobnosti koji odlikuju uspešnog marketinškog stručnjaka (Vukasović, 2014).
Na DOBA Fakultetu smo svesni značaja znanja iz oblasti marketinga. Zato studentima nudimo dva savremena, aktuelna i praktična programa: program osnovnih studija Marketing, društveni mediji i odnosi s javnošću koji obuhvata sve tri oblasti, njegova specifičnost je smer menadžment društvenih medija. Za još ambicioznije ovde je i magistarski program Marketing i prodaja, koji vam nudi produbljeno znanje ove oblasti.
Korišćeni izvori: