Novosti

01. oktobar 2021.

Rukovodstveni karijerni saveti za vaš uspeh u budućnosti

Svet se menja, a menjaju se i zahtevi sa kojima se suočavaju preduzeća i zaposleni, koji moraju i žele da se dokazuju u digitalizovanom svetu, koji se neprestano menja. Takođe je pandemija COVID-19 dodatno iskazala potrebu za većim prilagođavanjem, kako obrazovanja, tako i privrede. Zato se danas zasigurno više nego ikada pre mladi i zaposleni pitaju, koja znanja i kompetencije moraju da savladaju, da bi napredovali na poslu, i koji studijski programi nude najviše mogućnosti za karijerni napredak.

Uz neprestane promene karijernih trendova možemo da potvrdimo, da na DOBA Fakultetu pratimo savremene trendove, jer u svojim programima dajemo veliki naglasak na razvijanju mekih kompetencija, kao što su: organizovanost, samoinicijativnost, rad u timovima, analitičko razmišljanje, kompleksno rešavanje problema, emocionalna inteligencija, kreativnost, odgovornost itd., koje i PCMA prepoznaje kao važne radne veštine do 2025. godine. One našim diplomcima obezbeđuju da i u budućnosti imaju puno karijernih mogućnosti.

Indikacije o tome koja znanja i kompetencije mogu da očekuju od budućih zaposlenih su dali i dobitnici nagrada GZS (Slovenačke privredne komore) za izuzetna privredna i preduzetnička dostignuća za 2020. godinu: Marko Lukić, direktor preduzeća Lumar; Marta Kelvišar, direktorka preduzeća Adria Dom, mr Zdenko Zanoški, direktor preduzeća Frutarom Etol, i Jasna Dominko Baloh, direktorka DOBA Fakulteta.

 

Marko Lukić
direktor preduzeća Lumar

Broj zaposlenih: između 50 i 90 zaposlenih

Delatnost: Arhitekturno i građevinsko planiranje; Građevinarstvo; Projektovanje; Montažne kuće

Šta sve kod vas mora da savlada kandidat za zaposlenje, da bi vas uverio?

Dobar zaposleni je usmeren na klijente, predan je, proaktivan i odgovoran. Spreman je da uči, pokretač je, i sprovodi poboljšanja, a odličan je i član tima koji podstiče timski rad, saradnju i dobre odnose. Promoter je održivog razvoja.

Koje ključne kompetencije će biti važne u narednim godinama?

Kod kandidata nam je veoma važna kompetencija timskog rada, jer je kuća kompleksan proizvod, za koji je potrebna saradnja stručnjaka različitih područja i znanja. Takođe je veoma  važna i kompetencija upravljanja vremenom i prioritetima, kao i sposobnost razumevanja stanja, sprovođenja aktivnosti i uvođenja poboljšanja, koja su važan deo naše konkurentske prednosti, razvoja i rasta.

Zasigurno je veoma važno i da lične vrednosti pojedinca budu u skladu sa vrednostima i kulturom preduzeća. Svakako je važan aspekt pri odabiru novog saradnika i motivacija, spremnost za nove izazove i lični razvoj, kao i širina novih znanja i iskustava, koji dopunjuju opseg već postojećih kompetencija u preduzeću.

Koje je vaše najvažnije pitanje na razgovoru za posao?

Smatram da je važno da se na razgovoru postavi pitanje šta novi saradnik očekuje od svog rukovodioca.

Kakvog menadžera biste zaposlili?

Takvog koji je empatičan, i koji postavlja ljude na prvo mesto.


Marta Kelvišar
direktorka Adria Dom d.o.o.

Broj zaposlenih: između 150 i 199 zaposlenih

Delatnost: Građevinarstvo; Pokrivanje krovova, limarstvo i tesarstvo; Stolarska delatnost; Auto prikolice i prikolice; Stolarija

Šta sve kod vas mora da savlada kandidat za zaposlenje, da bi vas uverio?

Prvi utisak ostavlja energija koju kandidat emituje, i koju osetiš već prilikom pozdrava. Zatim posmatramo način razmišljanja. Znanje i iskustva su veoma važni, ali je motivacija ono što nas uverava. Obično je potvrđuju i dotadašnja dostignuća kandidata.

Koje ključne kompetencije će biti važne u narednim godinama?

Ključne kompetencije budućnosti će se oblikovati pod uticajem četvrte industrijske revolucije, digitalizacije i automatizacije: inovativno razmišljanje, empatičnost, sposobnost brzog prilagođavanja, fokusiranost na cilj i multidisciplinarnost.

Koje je vaše najvažnije pitanje na razgovoru za posao?

Pored ličnog predstavljanja kandidata i predstavljanja dosadašnjih iskustava i postignuća, veoma je važno i da saznamo šta je kandidatova motivacija za rad, zašto želi da obavlja određeni posao, i zašto bi želeo da radi u našem preduzeću. Kandidat mora da pokaže strast prema poslu.

Kakvog menadžera biste zaposlili?

  • Dobar coach i mentor, koji ohrabruje zaposlene i stvara radno okruženje koje uključuje i misli, u kome pokazuje interesovanje za uspeh i blagostanje zaposlenih, i njihov karijerni razvoj. Zaposlenima daje povratnu informaciju o obavljenom poslu i usmerava ih, kako bi ubuduće radili još bolje.
  • Širokih je vidika, brine o ličnom razvoju, razvoju rukovodstvenih kompetencija i stručnih kompetencija, kao i o razvoju emocionalne i duhovne inteligencije.
  • Ima stručno znanje, kako bi mogao da savetuje zaposlene pri radu.
  • Produktivan je i usmeren na rezultate.
  • Timski je saradnik, koji dobro sarađuje sa drugim područjima u preduzeću i traži celovita rešenja problema.
  • Ima jasnu viziju i strategije, uz pomoć kojih će ih ostvariti.
  • Ima samopouzdanje, odlučan je, ciljno usmeren i dobar pregovarač.

mag. Zdenko Zanoški
direktor preduzeća Frutarom Etol d. o. o.

Broj zaposlenih: između 200 i 249 zaposlenih

Delatnost: Proizvodnja eteričnih ulja, Aromatični prirodni ekstrati, proizvodnja

Šta sve kod vas mora da savlada kandidat za zaposlenje, da bi vas uverio?

Znanje, odgovarajući nastup, timsku orijentisanost, i ono što je za mene najvažnije, mora znati šta je njegova dodana vrednost za preduzeće.

Koje ključne kompetencije će biti važne u narednim godinama?

Otvorenost, fleksibilnost i brzo prilagođavanje na promene, uključujući i sticanje novih relevantnih znanja.

Koje je vaše najvažnije pitanje na razgovoru za posao?

Šta je njegova dodana vrednost za preduzeće.

Kakvog menadžera biste zaposlili?

Takvog koji bi se poistovetio sa vizijom preduzeća, i koji bi bio sposoban da je ostvari.


Jasna Dominko Baloh
direktorka DOBA Fakulteta

Broj zaposlenih: između 10 i 19 zaposlenih

Delatnost: Obrazovni kursevi i instrukcije; Obrazovne institucije

Šta sve kod vas mora da savlada kandidat za zaposlenje, da bi vas uverio?

Mora da poznaje viziju i misiju DOBE; vrednosti DOBE moraju biti usklađene sa vrednostima kandidata. Iz razgovora mora biti vidljiv snažan radni zanos, ambicioznost i energija.

Koje ključne kompetencije će biti važne u narednim godinama?

Meke kompetencije, pre svega emocionalna inteligencija, svest o neprestanom učenju, inovativnost, odgovornost, samoorganizovanost i sposobnost rešavanja problema. Važna je preduzetnost, pozitivan odnos prema radu i visoka etičnost.

Koje je vaše najvažnije pitanje na razgovoru za posao?

Pitala bih ga šta je u poslednje vreme novo naučio, i šta je uveo u posao. Zanimalo bi me i da čujem odgovor na pitanje: Recite mi nešto kreativno.

Kakvog menadžera biste zaposlili?

Takvog koji zna da rukovodi ljudima i timovima sa visokom merom odgovornosti.


Autorka fotografija: Barbara Reya s.p.

Informativni dani i savetovanja
Informativni dani i savetovanja
Podelite
Podelite
Online studije
Online studije
Želim dodatne informacije
Želim dodatne informacije
Deli