Na uvodnom vebinaru priznati stručnjak iz područja odnosa s javnošću i predavač DOBA Fakulteta, Pedja Ašanin Gole, predstavio je najprikladnije načine komuniciranja u krizi. Naglasio je da krizne okolnosti zahtevaju brzu i promišljenu reakciju i ujedno stalno iznošenje istine jer organizacija samo na taj način može ponovno uspostaviti poverenje javnosti koja je pogođena krizom. Uvek je dobro biti pripremljen na eventualne krizne situacije, prepoznati ih, raditi u skladu sa strategijom upravljanja krizom i na kraju iskustvo iskoristiti za poboljšanje pripravnosti. |
Prof. dr Boris Cizelj svoj vebinar o lobiranju je započeo anketom kojom je učesnike upitao za mišljenje o lobiranju. Naime, razumevanje tog pojma je od velike važnosti kada želimo da zaštitimo sopstvene interese, prepoznamo pokušaje uticanja odn. lobiranja na naše odluke ili uverljivo iznosimo mišljenja o lobiranju. Na primerima iz svoje bogate prakse predstavio je aktivnost i kompetencije dobrih lobista i četiri glavna sprovedena koraka lobiranja: analizu stanja, određivanje ciljeva i strategija, komuniciranje i evaluaciju učinka. Jedna od istaknutih tema bila je i regulacija kojom se nastoji suzbijanje zloupotrebe lobiranja. Vebinar se završio predavačevim odgovorima na zanimljiva pitanja učesnika. |
U sklopu šire teme produktivnosti Jasna Dominko Baloh, osnivači i direktorka DOBA Fakulteta, održala je predavanje o upravljanju vremenom. Preopterećenost i neusklađenost radnog i slobodnog vremena u današnje vreme spadaju među glavne uzroke mnogih zdravstvenih tegoba. Stoga je izuzetno važno raščistiti sam sa sobom o sopstvenim očekivanjima i odrediti ciljeve i prioritete. Ukoliko želimo da upravljamo vremenom u preduzeću ili organizaciji kao pojedinac, teško ćemo uspeti, naime, potrebna je saradnja celog kolektiva. Ako ujutro odvojite 10 minuta za izradu spiska ciljeva i prioriteta, tokom radnog dana ćete dobiti bar jedan sat dragocenog vremena. Pomoću spiska dobijate bolji pregled nad svojim aktivnostima, rešite se zadataka koji nisu hitni i nepotrebnih zadataka, postajete kreativniji i ostaje vam više slobodnog vremena. Ne zaboravite: „Upravljanje vremenom znači da vi savladavate vreme, a ne da vreme savladava vas.“ |
mr Klemen Žibret je iskusan menadžer, stručnjak za ljudske resurse, savetnik i nosilac predmeta iz područja upravljanja i ophođenja sa ljudima i organizacije i menadžmenta. U sklopu DOBA online summita održao je predavanje o promenama u modernom poslovnom okruženju koje su odredile dalje promene u pogledu ljudskih resursa i upravljanja zaposlenima. Pre nekoliko decenija ljudi su tokom celog svog radnog veka ostali verni istom preduzeću, a današnje generacije su osetljivije u pogledu usklađivanja rada i slobodnog vremena, na mogućnosti razvoja karijere i na skladnost vrednosti preduzeća sa ličnim vrednostima. Poslodavci koji znaju da prepoznaju, privuku, razvijaju i zadrže talente, imaju veću konkurentsku prednost na tržištu, veću produktivnost, nižu fluktuaciju zaposlenih i zadovoljnije poslovne partnere. |
Ključne novosti u marketingu u 2018. g. je predstavila Jasna Suhadolc, direktorka agencije Virtua PR sa dugogodišnjim iskustvom u području digitalnih komunikacija. Tehnologija lanca blokova i kriptovalute su, svakako, izuzetno vruće teme koje donose važne promene u područje finansija, ali otvaraju i nove mogućnosti na području marketinga. Osim toga, aktuelna je i nova uredba koja donosi stroža pravila o zaštiti ličnih podataka (GDPR) i stupa na snagu 25. maja ove godine. Uredba će pojedincima nuditi bolju zaštitu privatnosti i sigurnosti u digitalnom okruženju, uključujući pravo na brisanje svih podataka koje su od njih prikupili oglašivači. Takođe će se naveliko pričati i o marketingu sa mikro uticajnim osobama (influenseri), o veštačkoj inteligenciji, razgovornom (chat) marketingu, live videu i virtuelnoj stvarnosti, međutim još uvek će biti u sedištu pažnje kvalitetan i relevantan sadržaj.
|